Rejoice – Leef met volle teugen!

26

aug

Gastblogger

Heb je ook van die momenten dat je denkt: ‘Wow, ik zie God in alles om me heen en ik leef met volle teugen? Ik sta ten volle in Gods plan voor mijn leven? En vlak daarna ervaar je een enorme strijd en lijkt alles anders te gaan… Ik wel in elk geval. Soms ervaar ik zo Gods genade over mijn leven. Zijn voorzienigheid en leiding. Maar daarna kan ik dan zo’n strijd ervaren omdat het er anders uitziet dan ik dacht. Omdat ik liever al wat verder was geweest. Omdat ik al iets heb gezien van de belofte en toch nog moet wachten.

Gods timing

Ik moet dan aan Jozef denken, aan Abraham, aan David en zovelen uit de Bijbel die van God een belofte kregen, een droom en deze echt niet meteen in vervulling zagen gaan. Zij zullen hun dieptepunten ook hebben gehad. Zij zullen ook strijd hebben gekend. Maar wij kennen hun verhalen van begin tot eind en weten dat God uiteindelijk deed zoals Hij had beloofd. Ik denk dat David ook de weg lang vond. Hij werd gezalfd met olie door Samuel en heeft daarna jaren moeten wachten tot zijn koningschap in het natuurlijke aanbrak. Hij heeft niet zelf het heft in handen genomen en Saul het koningschap afgenomen, hij wachtte op Gods timing.

In die tussenliggende jaren heeft God hem voorbereid en klaargemaakt voor het koningschap. Denk ook aan Jozef die een droom van God had gehad en dit al (te?) snel deelde met zijn familie. Wat zal hij gedacht hebben in de gevangenis, in het huis van Potifar? Maar wij weten: Gods grace was all over him. Zo ook bij ons!
Wij hebben niet het totaalplaatje. Maar mogen weten dat in de tussenliggende periode Gods genade over ons heen is, ons bedekt. Hij laat nooit los wat Hij begonnen is. Bij Abraham zie je de zegen uitstrekken over de generaties. Zijn zegen reikte veel verder dan wat voor ogen was. Dat geldt voor jou en mij ook.

Ik wil je graag zeggen dat God een oneindig goed plan voor jouw leven heeft, dat zelfs de schepping wacht totdat jij durft te gaan staan in de dromen, de verlangens die God in jou heeft gelegd!

For (even the whole) creation (all nature), waits eagerly for the children of God to be revealed!
– Romeinen 8:19 (Ampified Holy Bible)

Nee, het gaat niet zonder moeites en niet zonder pijn. Maar de beloning, ‘de intieme relatie met God’ is zo ontzettend waardevol, daar kan echt niets tegenop!

Aan de slag!

Durf je Hem te vertrouwen, ook al gaat het 100 procent anders dan je denkt? Al gebeuren er dingen die je niet had verwacht? Al moet je dingen doen die je niet zo leuk vindt?
Moeilijk? Ja! Maar ik houd me dan vast aan de wetenschap dat God dit weet en Hij zijn kinderen veilig brengt naar het land van de belofte. Hij is een eindeloos goede Vader en Hij zal ons leiden over zijn wegen. Zijn wegen zijn niet mijn wegen. Zijn plannen zijn niet mijn plannen.

Bid met mij dat God onze ogen en onze oren opent om zijn genade over ons leven te zien en te ervaren.


Schrijfster
Deze overdenking is geschreven door Alieke Dijkshoorn. Zij is blogger om de dochters van God terug te brengen naar zijn hart. Ze heeft een onderneming waarmee ze vrouwen wil inspireren om Gods liefde ten volle te leren kennen en uit te dragen. Niet alleen op geestelijk vlak, maar ook op het gebied van ziel en lichaam. Ze is stijl- en kledingcoach om vrouwen te helpen zich weer mooi te voelen. In elk seizoen van je leven ben je mooi. Zo kijkt God naar ons! Zij lacht omdat ze weet wie ze is: dochter van God!

Deel deze overdenking

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2024 Zij Lacht | Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap