Een dag met God

09

apr

Renske Hoste

Donderdag, 7.00u: “Vader God, goedemorgen! – Oke, technisch gezien staat U buiten de tijd enzo, maar U begrijpt vast wat ik bedoel. Dankuwel dat ik gezond ben opgestaan. U komt stilte toe Vader, en ik wil best stil voor en met U zijn, maar ik ben nu vooral erg bang dat ik weer in slaap val. Wilt u vandaag bij me zijn en me iets zeggen door Uw woord dat ik zo ga lezen? Kom later bij U terug, Heer, tot zo!”

7.30 uur
Oh, sorry, Heer. Totaal vergeten. Dankuwel voor het eten trouwens. Amen.

8.15 uur
Wilt U alstublieeeeft zorgen dat mijn OV-chipkaart het doet? Ik weet dat ik te laat was met opwaarderen en dat ik dat eerder had moeten doen, maar er is nu geen tijd en ik ben al bijna te laat en help? Alstublieft?

8.17 uur
Dankuwel!

12.15 uur
Weet U, ik zou echt wel meer met U willen praten, en er zijn zoveel dingen- wacht. Ik had dat boodschappenlijstje nog moeten appen. FOCUS, Renske.- Dus Heer, ik ben U dankbaar voor deze nieuwe dag en sorry dat ik niet zo vriendelijk was tegen die meneer net. – Moet ‘ie ook maar niet – … (10 minuten lange afdwalende gedachtenstroom)…hmm, stroopwafels.-

Oh. Sorry. Ben ik weer, Heer. Wilt U ook bij me zijn tijdens de rest van mijn stagedag? Ik weet dat ik niet altijd even goede dingen doe –

17.47 uur
– Oh ja, ik was met U aan het praten. Wat zei ik ook alweer? Hm. Vergeten.- Sorry daarvoor. Ik weet niet echt meer wat ik moet zeggen tegen U. Ik zou zo graag een betere relatie met U willen hebben, maar weet niet goed hoe. En ik dwaal constant af enzo, wilt U me hiermee helpen alstublieft? Amen.

20.16 uur
Sorry Vader, I messed up. AGAIN. Wilt U mij alstublieft vergeven?

22.59 uur
Ben ik weer, ik wil nog best lang met U praten Heer, maar ik ben nogal moe. Dankuwel dat U bij mij was vandaag, Heer. Oh ja, ik bid U ook voor- ZzzzZZZZZzzzzzzZZZZ

(Herhaal dagelijks)

Aan de slag

Bid met mij mee (en probeer niet in slaap te vallen ;-))

Hemelse Vader,

Als ik zo door mijn dag hobbel en probeer er het beste van te maken, kan ik me haast niet voorstellen dat U niet gek van mij wordt. Als ik dan Hosea 11:9 lees, zegt U: ‘Ik ben God en geen mens.’

Wat fijn dat U niet bent zoals ik, maar dat U God bent. Wat gaaf dat U nooit slaapt, dat U er altijd bent en dat U luistert. Dank U wel voor Uw eindeloze geduld, ik heb het soms hard nodig.

Sorry voor mijn afdwalen, mijn halve gebeden en mijn domme fouten. Het is zo fijn om te weten dat U naar mij kijkt en Uw prachtige zoon Jezus ziet. Door Hem mag ik bij U komen met de kleinste onbenullige dingetjes, en U luistert graag. Help mij vandaag U te eren in de dingen die ik doe en zegen mij, zodat ik anderen weer tot zegen mag zijn.

Heer, er is niets wat ik kan doen waardoor U minder van mij zult houden, en er is niets wat ik kan doen waardoor U meer van mij zult houden. Die woorden mag ik bij me dragen de dag door.

Dank U wel!

Amen.

Deel deze overdenking

  1. Bep schreef:

    Hoe herkenbaar!! Maar..is het niet Gods grote tegenstander die altijd weer ons gebed verstoort en onze gedachten op andere dingen focust? Soms werkt het dan om hardop te bidden, ogen open te houden. Dat wij het hier op deze aardbol zo druk hebben, komt door de duivel. Jezus zegt : Kom tot mij, als je vermoeid of belast bent en ik zal je rust geven.
    10 minuten eerder opstaan en Zijlacht lezen kan je helpen je voor de nieuwe dag weer te focussen op God. Ik ben dankbaar voor jullie site. Het heeft mij geholpen bij het focussen. Ik lees daarna nog de tekst van de dag op de Bijbelapp en kan me na het bidden weer overgeven aan de waan van de dag. Laten we de Satan niet de macht over ons leven geven, maar leven uit de genade van Jezus Christus. Hosanna! (Is het vandaag niet Palmpasen?)

    • Renske schreef:

      Hoi Bep,
      Helemaal mee eens! Er is maar één die ik probeer mijn dag te geven: Jezus 🙂 Best lastig soms toch..Ik merk dat hardop bidden voor mij inderdaad best goed werkt 🙂

  2. Mirai schreef:

    Hi hi, leuk! God houdt idd niet minder van ons.. mooi en grappig stukje over hoe het vaak kan gaan. En toch mogen we weten Hij houdt van ons. Wat een geweldige God! Vandaag weer Heer heb ik U nodig, kan ik niet zonder U en dank ik U voor alles wat U geeft, doet en bent. Have a blessed day.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2023 Zij Lacht | Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap