Dagelijkse overdenking
FavorietFavoriet opgeslagen4

Only Jesus

β€œI don’t want to leave a legacy, I don’t care if they remember me, only Jesus. I’ve only got one life to live. I’ll let every second point to Him.” Vertaald betekent dit: ik wil geen erfenis achterlaten, het maakt me niet uit of ze mij herinneren, maar alleen Jezus. Ik heb maar één leven te leven. Ik zal ervoor zorgen dat elk moment naar Jezus wijst. 

Het zijn een paar regels uit een van mijn favorieten liederen, ‘Only Jesus’ van Casting Crowns. Elke keer als ik dit lied luister, word ik stilgezet bij waar mijn prioriteiten liggen en wat echt belangrijk is in het leven. Wat wil ik nalaten als ik er straks niet meer ben? En hoe wil ik dat mensen mij herinneren? 

De wereld roept op om een naam te maken voor jezelf, om een goede carriΓ¨re te hebben, om onafhankelijk te zijn van anderen, en om je hart te volgen. Sociale media staan vol met plaatjes van mensen die een perfect leven lijken te hebben, die alles hebben wat hun hart begeert, en supergelukkig lijken te zijn. Maar de vraag is of al deze dingen voldoening geven. 

Jezus zegt: ‘Verzamel voor jezelf geen schatten op aarde: mot en roest vreten ze weg en dieven breken in om ze te stelen. Verzamel schatten in de hemel, daar vreten mot noch roest ze weg, daar breken geen dieven in om ze te stelen. Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.’ (MattheΓΌs 6:19-21, NBV21)

De dingen die volgens de wereld belangrijk zijn, zijn onstabiel. Rijkdom kan je van de ene op de andere dag afgenomen worden. Mensen kunnen je vandaag leuk vinden en morgen niet meer, en je aanzien is weg. En alle dingen die je voor jezelf hebt verzameld, kun je niet meenemen in je graf. 

Only Jesus

En volgens de wereld ben je nooit gelukkig genoeg en moet het altijd meer. Jezus zegt: β€œNeem je kruis op en volg Mij.” Hij roept op om de dingen van de wereld niet na te jagen, maar te jagen naar liefde. Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven. In Hem is alle geluk te vinden. Zijn Naam brengt redding. Only Jesus. Alleen Jezus. 

In het lied wordt een vraag gesteld: β€œWas my life the proof that there is only One whose name will last forever?” Was mijn leven het bewijs dat er maar één is wiens Naam voor eeuwig blijft bestaan?
In Filippenzen 2:10-11 (NBV21) staat: ‘Daarom heeft God Hem hoog verheven en Hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat, opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, en elke tong zal belijden: Jezus Christus is Heer, tot eer van God, de Vader.’ 

Het is mijn verlangen dat anderen door mij heen Jezus zien, en dat steeds meer mensen Jezus gaan volgen en Hem verheerlijken. Ik wil dat mensen mij later herinneren als iemand die God liefhad en omkeek naar haar naaste, die anderen op Jezus wees. Het is Zijn Naam waar wij van mogen getuigen. Only Jesus. Deel jij dit verlangen?

Aan de slag! 

Luister het hele lied ‘Only Jesus’ van Casting Crowns.

tamara bal

Geef een reactie

Dagelijkse mail


Begin je dag goed en ontvang iedere ochtend de Zij Lacht overdenking in je mailbox! 

Dagelijkse Appje


Begin je dag goed en ontvang iedere ochtend de Zij Lacht overdenking via WhatsApp

Zij Lacht shop


Met onze boeken en Bijbels helpen wij jou om de Bijbel beter te leren lezen, begrijpen en leven.

Volg Zij Lacht


De community


Start een Zij Lacht groep

In onze besloten Facebookgroep met meer dan tweeduizend leden kun je je aansluiten bij een Zij Lacht (bijbelstudie)groep, of je kunt er zelf een starten!