Als de Almachtige God zachtjes fluistert – bang dat je Hem niet (meer) verstaat?

11

aug

Debora

Een dag heeft 24 uur. In deze 24 uur slapen we meestal gemiddeld 7 uur. Slaap is essentieel: ons lichaam herstelt, reset en regenereert zich dan volop. Als jij tot rust komt, geef je jouw lichaam de ruimte om te werken. De rest van de dag zijn we druk met leven en geleefd worden. Hoe dit voor jou eruit ziet, is misschien totaal anders dan voor mij. Maar zeker is dit: de wereld om ons heen lijkt steeds drukker en drukker te worden.

Het is dan ook helemaal niet gek dat we het liefst hebben dat Papa op duidelijk verstaanbare manier tot ons spreekt. Iets waar we iets mee kunnen: Briefjes uit de hemel waarop staat wat het juiste is. Wegblokkades, als je van plan bent een route te nemen die je beter niet kunt inslaan. Volledige genezing voor de ziekte die je lichaam in beslag houdt. Een God die zich voor je stelt en jou met donderende, harde woorden verdedigt als je weer door mensen aangevallen wordt op je geloof…

In Psalm 85:5 staat in de Message Vertaling (vertaalt uit het engels):

Ik hoorde het zachtste gefluister van Iemand, van wie ik nooit dacht dat Hij tegen me zou spreken….

Dit zijn woorden van David. Hij hoorde God fluisteren toen hij nog een kleine jongen was. Daarna hoorde hij Zijn stem overal – het “zachtste gefluister”.

Heb jij soms moeite Zijn stem nog te horen? Verlang je naar heldere aanwijzingen voor je leven? Is het jouw wens dat de almachtige, grote God weer eens duidelijk spreekt in je leven? Ben je misschien druk om van genezingsdienst naar bidstond naar worship night naar conferenties, naar (…) te reizen in de hoop dat God op oorverdovende, verblindende manier tot je spreekt, zodat je weet: Hij is het?

Ik wel. Helaas komen er altijd weer momenten in mijn leven voor dat ik zelf leef en geleefd word.

Net zoals het lichaam de rust van herstellende, genezende, regenererende slaap nodig heeft, zo hebben we ook geestelijke “rust” nodig en die vinden we nergens beter dan bij Papa: “Kom bij Mij en rust een beetje uit”.

In 1 Koningen 19 vers 11 -13 lees je van Elia en zijn ontmoeting met God:

De Heer zei “Ga naar buiten en kom bij Mij op de berg staan.” Vlak voordat de Heer voorbij zou gaan, begon het geweldig hard te stormen. De wind die voor de Heer uit ging, verscheurde bergen en brak rotsen stuk. Maar de Heer was niet in de storm. Na de wind kwam er een aardbeving. Maar de Heer was niet in de aardbeving. Na de aardbeving kwam er een vuur. Maar de Heer was niet in het vuur. Na het vuur hoorde Elia het suizen van een zacht briesje. Zodra hij dat hoorde, sloeg hij zijn mantel voor zijn gezicht en bleef in de ingang van de grot staan.

De Almachtige God spreekt graag met liefdevolle, zachte stem. Het tegenovergestelde van deze harde, luide geluiden en schreeuwende stemmen van de wereld. Zijn uitnodiging vandaag aan jou:

Wees stil en weet dat ik God ben!
(vertaald; Psalm 46:10, NIV)

Net als een kind rustig en stil wordt als het de zachte, liefkozende en rustige stem van mama of papa hoort – zo wil jouw hemelse Vader niks liever dan dat je kalmeert van Zijn zacht gefluister.

Aan de slag!

David schreef zijn gevoelens graag verpakt in liederen op. Gaaf, zo kunnen wij meegenieten, leren en bemoedigd worden.

  • Lees vandaag eens Psalm 55 en laat je inspireren door Davids eerlijke woorden.
  • Word vandaag bewust stil en geef de Heilige Geest toestemming en ruimte om tot de diepten van je ziel door te dringen en te spreken.
  • Bid, net als David:

Come close and whisper your answer. I really need you!
(Psalm 55: 3 The Message)

  • Luister vandaag eens naar dit lied. Een gedeelte van de songtekst vind je hieronder.

Whisper whisper whisper in my ear
Tell me words I thought I’d never hear
Show me show me show me what you see
Illuminate what’s right in front of me

What you whisper in my ear
Let it find room in my heart
Like a garden let your words begin to grow

Lees de songtekst hier verder.

Naar: When God whispers – Lisa Bevere

Download de dagtekst en deel ‘m op Instagram, Pinterest of Facebook!

Deel deze overdenking

  1. Kim schreef:

    WOW ? Dat zou ik zeker graag willen !! ?♥️ Ontzettend bedankt voor deze prachtige overdenking, lieve Deborah ??.

    Misschien een leestip wat mooi bij dit onderwerp aansluit: “De Heilige Geest – de meest unieke Persoon op aarde”, geschreven door John Bevere, de man van Lisa Bevere, van wie deze prachtige songtekst is. ?

    Gods liefderijke zegen voor jou, Deborah en voor een ieder die dit leest ????

    Liefs ♥️ kim

    • Bo schreef:

      Hoi lieve Kim,
      Leuk te lezen dat je er iets aan hebt, aan deze blog✨

      Hihi … zeker een hele goede leestip! ??
      Het van jou genoemde boek is voor mij ook echt een eyeopener gewest als het gaat om het ondekken wie de Heilige Geest is en wil zijn voor ons ?

      Liefs + zegen,
      Debora

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2023 Zij Lacht | Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap